Ponownie ostrzegamy przed przestępcami, którzy podają się za pracowników banku. Z reguły są to osoby o wschodnio brzmiącym akcencie. Podają się za pracowników SGB-Banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania Any Desk.
Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości chcą m.in. zdobyć dane do logowania, narzędzia autoryzacyjnego lub Twoje inne, równie cenne dane.
Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:
W przypadku, gdy:
skontaktuj się z bankiem!
Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.
Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).
Kontakt z Infolinią SGB:
Rozsyłają fałszywe wiadomości SMS, w których informują, że w skrzynce odbiorczej aplikacji czeka nowa wiadomość, i zachęcają, by zalogować się za pomocą dołączonego linku
SprawdźCoraz więcej osób poszukuje szybkich rozwiązań finansowych. To sprzyja pojawianiu się oszustów, którzy oferują fałszywe pożyczki. Warto zrozumieć, jak działają tacy oszuści, jakie są przykłady ich działania oraz jak się przed nimi chronić.
SprawdźOszuści wysyłają fałszywe SMS-y, które imitują alerty Rządowego Centrum Bezpieczeństwa (RCB) i zawierają podejrzane linki – ostrzega RCB. Pamiętaj, że prawdziwe alerty RCB nigdy nie zawierają linków ani nie proszą o podanie danych.
Sprawdź