Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

ZGADZAM SIĘ
ZGADZAM SIĘ
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Bankowość Elektroniczna Komunikaty o bezpieczeństwie Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – podszywanie się pod pracowników banku nadal groźne!

Ponownie ostrzegamy przed przestępcami podającymi się za pracowników banku. Osoby te przez telefon wyłudzają poufne dane dotyczące haseł, kodów PIN czy SMS. Jak to robią?

Informują rozmówcę, że te dane potrzebne są do zwiększenia bezpieczeństwa lub przeprowadzany jest test działania bankowości. Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by w Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku! Dla uwiarygodnienia swojej legendy mogą podawać się za pracowników IT lub bezpieczeństwa.

W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania, narzędzia autoryzacyjnego lub innych, Twoich równie cennych danych, które nie powinny być upublicznione osobom postronnym!

Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN czy SMS lub innych danych, które pozwalają na dokonanie transakcji. Pracownik nie poprosi Cię również o instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.

W przypadku, gdy:

skontaktuj się z bankiem!

Pamiętaj – nie podawaj nigdy przez telefon nadmiarowych informacji, nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).

Kontakt z Infolinią SGB:

Sprawdź także

Uważaj na fałszywe serwisy internetowe, które oferują kryptowaluty i inwestycje na rynku Forex

Uważaj na próby oszustw przy inwestowaniu w kryptowaluty oraz na rynkach Forex! Oszustwo inwestycyjne najczęściej ma miejsce, kiedy ktoś kontaktuje się z Tobą telefonicznie, e-mailem lub przez media społecznościowe i oferuje szansę zainwestowania w „jedyną w swoim rodzaju okazję”

Sprawdź

Uważaj na fałszywe SMS-y dotyczące usługi BLIK!

Dotarł do Ciebie SMS z informacją o przelewie 450 złotych przesłanych za pomocą BLIKA na Twój telefon? Do wiadomości dołączony jest link, który kieruje na stronę, gdzie masz odebrać pieniądze? Uważaj, to oszustwo!

Sprawdź

Ostrzegamy o oszustwach na portalach OLX/Vinted/Allegro

Sprzedajesz coś przez OLX, Vinted czy Allegro? Zachowaj ostrożność! Oszuści nie śpią i rozsyłają fałszywe wiadomości. Znajdziesz w nich link, który prowadzi do fałszywej strony, na której masz ujawnić swoje dane do logowania.

Sprawdź