W Banku Spółdzielczym im. Stefczyka w Belsku Dużym, promujemy
i kierujemy się najwyższymi standardami przestrzegania przepisów prawa, zasad compliance oraz etyki.
Wdrażamy niniejszą Procedurę Zgłoszeń Wewnętrznych aby każdy mógł skorzystać z przygotowanych kanałów zgłoszeń i poinformować nas o dostrzeżonych nieprawidłowościach lub zachowaniach, które są sprzeczne z wartościami Banku a które uzyskał w kontekście związanym z pracą.
Każda z osób, która dokona zgłoszenia w dobrej wierze otrzyma od Banku wsparcie oraz ochronę przed działaniami odwetowymi. Wszystkie zgłaszane wątpliwości będą analizowane z najwyższą starannością.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:
Zgłoszeń możecie dokonywać ustnie lub pisemnie za pomocą dedykowanych kanałów dostępnych w Banku.
Zgłoszenia ustne mogą być dokonywane osobiście – poprzez spotkanie z osobą przyjmującą zgłoszenia, zorganizowane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia przez sygnalistę takiego zgłoszenia.
Zgłoszenia pisemne mogą być dokonywane listownie – na adres siedziby Banku
z dopiskiem „Komisja ds. rozpatrywania naruszeń prawa” lub elektronicznie – na adres
e-mail: sygnalista@bsbelskduzy.sgb.pl.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie.
Zachęcamy, aby w zgłoszeniu opisywać wszystkie znane szczegóły danej sytuacji, wskazywać, kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy, aby podawać adres do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu).
Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy stronami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.