Serwis używa pliki cookies!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.

ZGADZAM SIĘ
ZGADZAM SIĘ
arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Bankowość Elektroniczna Komunikaty o bezpieczeństwie Uważaj na oszustów podszywających się pod pracowników Call Center SGB-Banku SA

Odebrałeś telefon od nieznajomego, który podaje się za pracownika „działu technicznego” banku?

Wypytuje Cię o poufne dane Twojej karty płatniczej czy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej?

Nakłania do instalacji programu do zdalnej obsługi Twojego urządzenia, z którego logujesz się do bankowości elektronicznej? A na brak zgody na taką instalację informuje, że poniesiesz tego skutki, że będziesz odpowiadał za utratę pieniędzy?

Podczas rozmowy przekonuje, że Twoje pieniądze nie są bezpieczne, bez interwencji „pracownika działu technicznego”?

Wypytuje przy tej okazji o Twoje dokumenty, zwyczaje zakupowe?

Możesz być pewny, że to oszustwo! Przestępcy potrzebują tych informacji, by dostać się do Twoich pieniędzy z rachunku, a nawet ukraść Twoją tożsamość, by móc potem zawierać umowy kredytowe w Twoim imieniu.

Pamiętaj, że oszuści, aby wzbudzić swoją wiarygodność, mogą nawet podszyć się pod prawdziwy numer telefonu z banku. 

Jak możesz zatroszczyć się o siebie, gdy otrzymałeś telefon od oszusta?

Klienci zwykle czują, że rozmowa z rzekomym pracownikiem nie odpowiadała standardom instytucji, którą jakoby reprezentuje oszust, była nietypowa a zadawane pytania powodowały dyskomfort.
To intuicja – zaufaj jej. Nie ujawniaj swoich poufnych danych, zadbaj o siebie i nie daj się oszukać!

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z Infolinią SGB:

Sprawdź także

Ostrzegamy o kolejnych oszustwach w internecie

Sprzedajesz coś przez OLX czy Vinted? Zachowaj ostrożność i nie daj się oszukać! Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości. Znajdziesz w nich link, który prowadzi do fałszywej strony, na której masz ujawnić swoje dane do logowania. Jeśli to zrobisz, będą mogli Cię okraść.

Sprawdź

Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon – przestępcy podszywają się pod pracowników banków!

Uważaj na przestępców, którzy podają się za pracowników banku! Z reguły są to osoby o wschodnio brzmiącym akcencie. Dzwonią pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania czy transakcji i proszą o instalację oprogramowania Any Desk.

Sprawdź

Uważaj na wiadomości e-mail zawierające załączniki lub linki (powiązane z podatnością CVE-2021-40444 w Microsoft Office)

Uważaj na fałszywe maile ze złośliwym załącznikiem lub linkiem do pobrania złośliwej treści! Mogą to być wiadomości, w których oszuści podszywają się pod istniejące – zaufane organizacje. Jeśli uruchomisz plik zawierający złośliwe oprogramowanie, zainfekujesz urządzenie

Sprawdź