Nad bezpieczeństwem środków pieniężnych czuwa zespół specjalistów, wspomagany nowoczesnymi systemami informatycznymi oraz platformami wymiany informacji o zagrożeniach. Dzięki temu chronimy klientów banku przed próbami oszustw i innymi zagrożeniami.
Połączenie z usługami bankowości elektronicznej jest szyfrowane, przy użyciu silnych i powszechnie stosowanych technik. Dzięki temu dane wykorzystywane do identyfikacji i uwierzytelniania klientów są zabezpieczone przed kradzieżą i nieautoryzowanym dostępem lub modyfikacją. W ten sposób zapewniamy poufność i integralność przesłanych i odbieranych informacji gwarantując, że nikt postronny nie może ich odczytać lub też zmienić.
W przypadku inicjowania płatności internetowej lub dostępu lub modyfikacji wrażliwych danych płatniczych stosujemy silne uwierzytelnianie klienta (hasło statyczne, kod PIN, token, telekod, SMS, 3DSecure). Okres ważności haseł jest ograniczony do niezbędnego minimum (z wyjątkiem haseł stałych i kodów TAN).
W przypadku dłuższego braku aktywności użytkownika, nieaktywna sesja usług płatności internetowej jest automatycznie zamykana.
W przypadku wykrycia zbyt wielu błędnych prób logowania lub uwierzytelniania, dostęp do usług bankowości elektronicznej jest automatycznie blokowany. Procedura aktywacji zablokowanych usług płatności internetowych wymaga użycia bezpiecznego kanału komunikacji.
Umożliwiamy określenie pojedynczych oraz dziennych limitów kwot operacji dla usług płatności internetowych.
Stosujemy mechanizmy monitorowania transakcji mające na celu zapobieganie oszukańczym transakcjom oraz wykrywanie i blokowanie takich transakcji płatniczych. W przypadku wystąpienia ataków, transakcji podejrzanych lub wysokiego ryzyka powiadomimy klienta telefonicznie lub poprzez usługi bankowości elektronicznej, e-mail lub SMS o istotnych ryzykach.
Uruchomiliśmy bezpieczny kanał komunikacji na potrzeby bieżącej komunikacji z klientami w zakresie poprawnego i bezpiecznego korzystania z usług płatności internetowych. Transakcje oszukańcze, podejrzane zdarzenia i nietypowe sytuacje w trakcie sesji usług internetowych lub potencjalnych prób zastosowania technik manipulacji mających na celu pozyskanie informacji należy zgłaszać pod numerami infolinii 800 888 888 (bezpłatne połączenie) lub (+48) 61 647 28 46.