W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywania. Więcej szczegółów w naszej “Polityce Cookies”.
Sprawdź, czy adres strony do logowania jest adresem bankowości elektronicznej Twojego banku, czy rozpoczyna się od https:// oraz czy połączenie z bankiem jest szyfrowane (obok paska adresowego musi być widoczny symbol zamkniętej kłódki).
Uruchamiaj bankowość elektroniczną Twojego banku wpisując adres strony internetowej banku – nigdy nie otwieraj strony logowania bankowości elektronicznej Twojego banku z linku otrzymanego w wiadomości poczty elektronicznej lub SMS.
Nie otwieraj podejrzanych załączników wiadomości poczty elektronicznej i SMS oraz zamieszczonych w tych wiadomościach odnośników (hiperlinków) na urządzeniach, które wykorzystujesz do usług bankowości elektronicznej.
Nie ufaj prośbom telefonicznym o weryfikację konta i podanie identyfikatora lub hasła do usług bankowości elektronicznej gdy zadzwoniono do Ciebie – bank wymaga tych danych wyłącznie, gdy to Ty dzwonisz do banku.
Bank nigdy nie prosi o potwierdzenie hasła, numeru karty, numeru telefonu, jego marki i modelu oraz zainstalowanie dodatkowych aplikacji bezpieczeństwa na urządzeniu klienta w celu skorzystania z usług bankowości elektronicznej.
Przed potwierdzeniem transakcji zawsze weryfikuj zgodność numeru konta, na które przelewasz środki pieniężne z numerem odbiorcy oraz numerem, który jest w kodzie potwierdzającym transakcję, przekazanym z wykorzystaniem SMS.
Na bieżąco przeglądaj historię rachunku i operacji pod kątem podejrzanych transakcji.
Zalecamy włączenie powiadomień SMS o każdej wykonywanej transakcji.
Cyklicznie sprawdzaj, czy numery rachunków w przelewach zdefiniowanych nie uległy podmianie.
Jeżeli otrzymasz komunikat o błędnym logowaniu i zostaniesz poproszony o podanie kodu autoryzacyjnego transakcji, zaniechaj dalszych działań i pilnie skontaktuj się z bankiem.
Jeśli wygląd strony bankowości elektronicznej będzie inny niż dotychczas, przerwij korzystanie z serwisu, wyloguj się i powiadom bank.
Po zalogowaniu się do usług bankowości elektronicznej nie pozostawiaj urządzenia bez nadzoru oraz pamiętaj o wylogowaniu się.
W razie jakichkolwiek wątpliwości i podejrzeń skontaktuj się z bankiem.
Bezpieczne urządzenie i sieć
Korzystaj z usług bankowości elektronicznej wyłącznie ze znanych i zaufanych urządzeń oraz zaufanej sieci internetowej.
Zadbaj, aby używane oprogramowanie pochodziło z legalnego, zaufanego źródła.
Śledź doniesienia o bezpieczeństwie wykorzystywanego przez Ciebie rodzaju urządzenia oraz na bieżąco instaluj aktualizacje oraz poprawki bezpieczeństwa systemu operacyjnego.
Nie zdejmuj fabrycznych zabezpieczeń systemu operacyjnego.
Zainstaluj i na bieżąco aktualizuj zaufane oprogramowanie zabezpieczające antywirusowe i firewall.
Bezpieczne hasło
Hasło powinno być łatwe do zapamiętania dla jego posiadacza i jednocześnie trudne do przypadkowego odgadnięcia przez osoby nieuprawnione.
Im większa liczba znaków w haśle, tym trudniej je odgadnąć.
Cyklicznie zmieniaj hasło do logowania w systemie bankowości elektronicznej.
Zadbaj o zachowanie poufności swojego hasła.
W razie podejrzenia, że hasło zostało ujawnione, natychmiast je zmień i zablokuj dostęp do usług bankowości elektronicznej, kontaktując się z bankiem.
Nie udostępniaj hasła osobom trzecim oraz na żadnych stronach internetowych i w odpowiedzi na żądania otrzymane od pracowników banku lub pocztą elektroniczną i komunikatem SMS.
Nigdy nie zapisuj hasła w przeglądarce, czy w innych miejscach w formie jawnej.
Nie używaj tego samego hasła do wielu usług (np. poczty elektronicznej oraz bankowości elektronicznej)