Bank uruchomił usługę e-doręczenia.
Bank wprowadził własną skrzynkę e-doręczeń, będącą elektronicznym odpowiednikiem listów poleconych z potwierdzeniem odbioru. To publiczna usługa zaufania, która gwarantuje bezpieczeństwo oraz pewność skutków prawnych w oficjalnej korespondencji między bankiem, klientami, partnerami, instytucjami i podmiotami publicznymi.
E-doręczenia umożliwiają jednoznaczną identyfikację nadawcy i adresata, a także ustalenie dokładnej daty i godziny wysłania oraz odebrania przesyłki. W wiarygodny i prawnie akceptowalny sposób potwierdzają również fakt nadania i odbioru korespondencji. Dodatkowo zapewniają całkowitą poufność oraz integralność danych, co oznacza, że treść nie może być sfałszowana ani zmieniona po wysłaniu.
Bank uruchomił własny adres doręczeń elektronicznych do korespondencji wychodzącej oraz udostępnił publicznie adres skrzynki dla korespondencji przychodzącej o nazwie: AE:PL-63927-60280-AWHRW-19. Adres ten jest stały i nie zmienia się nawet w przypadku zmiany fizycznej siedziby banku.
– Banki są ustawowo zobowiązane do udostępniania klientom adresu do e-doręczeń w dokumentacji dotyczącej kredytów konsumenckich, kredytów hipotecznych i reklamacji. U nas jednak można korzystać z tego kanału również we wszystkich innych sprawach.
Z e-doręczeń mogą korzystać wyłącznie ci klienci, którzy sami posiadają adres do doręczeń elektronicznych oraz skrzynkę do doręczeń. Korzystanie z tej formy komunikacji nie jest obowiązkowe.
– E-doręczenia stanowią nowy, dodatkowy kanał kontaktu z bankiem. Nadal możliwa jest korespondencja w tradycyjnej formie papierowej, kontakt poprzez bankowość elektroniczną i aplikację mobilną, a także osobiste wizyty w placówkach.