arrow arrow2 arrowsgb biznes czlowiek rolnictwo filtrowanie1 filtrowanie2 ikonkainfo kolkadopinu kwadracik okooutline partnerstwo pin solidnosc stabilnosc tradycja biznes czlowiek rolnictwo linkedin googlep scrollTo phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podszywają się pod pracowników banku, policji lub innych instytucji.

Przestępcy twierdzą, że Twoje konto jest zagrożone, trwa tajna akcja lub złożono wniosek

kredytowy. Wywierają presję, chcą być z Tobą na linii, nawet w oddziale, mówią Ci,

co powiedzieć, zabraniają kontaktu z bliskimi.

Ich celem jest wyłudzenie pieniędzy, danych lub przejęcie kontroli nad urządzeniem.

Pamiętaj:

Bank nigdy nie poprosi Cię o użycie karty płatniczej w celu „zabezpieczenia środków”

nie prosimy o przyłożenie karty do telefonu (NFC), by rzekomo ochronić Twoje pieniądze.

Pracownik banku nigdy nie poprosi o hasła, kody BLIK/SMS.

Pracownik nie wysyła linków do pobrania aplikacji banku.

Pracownik nie zabrania rozmowy z rodziną czy policją.

Pracownik banku nigdy nie poprosi Ciebie o zainstalowanie aplikacji mobilnej

z nieznanej strony, linka z SMS-a czy komunikatora w celu zabezpieczenia Twoich

środków.

📞 Bank nigdy nie dzwoni z numerów infolinii 800 88 88 88 / 61 647 28 46.

Na te numery Ty możesz zadzwonić do nas.

Co zrobić, jeśli masz wątpliwości?

Zakończ rozmowę natychmiast i skontaktuj się bezpośrednio z placówką banku

lub z Infolinią SGB.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem na stronie internetowej:

https://www.sgb.pl/myslisz-ze-to-bank-albo-policja