informacja o terminach rozpatrywania niektórych reklamacji (BS)
Informacja dla klienta dotycząca zasad składania reklamacji/skarg/wniosków
W przypadku posiadania zastrzeżeń dotyczących usług świadczonych przez bank w zakresie wykonywanych czynności bankowych w rozumieniu ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r., klient ma prawo złożyć reklamację.
[Forma i miejsce złożenia reklamacji]
§ 1
[Zakres danych zawartych w reklamacji]
§ 2
6) numer telefonu w przypadku wyrażania przez klienta woli otrzymania odpowiedzi na
reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail).
Formularze reklamacji dostępne są poniżej (Załącznik).
4.W sytuacji odmowy podania przez klienta wszystkich danych niezbędnych do rozpoczęcia procesu dotyczącego rozpatrzenia reklamacji, Bank informuje klienta, że rozpatrzenie reklamacji nie będzie możliwe, ze względu na niekompletność oświadczenia klienta. Niezależnie od powyższego klient jest informowany o rozpatrzeniu reklamacji niezwłocznie, w terminie określonym w § 3 ust. 1 lub 2.
[Sposób potwierdzenia wpływu reklamacji]
§ 3
Bank potwierdza złożenie reklamacji w formie pisemnej.
[Termin rozpatrzenia reklamacji]
§ 4
1.Odpowiedź na reklamację winna być udzielona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 15 dni roboczych w przypadku reklamacji, które dotyczą praw i obowiązków wynikających z Ustawy o usługach płatniczych lub 30 dni kalendarzowych w pozostałych przypadkach, od dnia otrzymania reklamacji przez Bank.
[Sposób powiadomienia o rozpatrzeniu reklamacji]
§ 5
[Zgłaszanie nieautoryzowanych transakcji płatniczych]
[Informacje dodatkowe]
1) odwołać się do Zarządu Banku Spółdzielczego im. Stefczyka w Belsku Dużym, a w przypadku złożenia skargi na działalność Zarządu, do Rady Nadzorczej Banku, poprzez złożenie odwołania w formie i miejscu właściwej dla reklamacji,
2) złożyć zapis na Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego**;
3) skorzystać z instytucji Arbitra Bankowego przy Związku Banków Polskich*;
4) złożyć wniosek do Rzecznika Finansowego** w sprawie rozwiązania sporu lub
5) wystąpić z powództwem do sądu powszechnego.
[Skargi]
[Wniosek]
Załącznik nr 1 Wzór formularza reklamacyjnego dla klienta indywidualnego
Załącznik nr 2 Wzór formularza reklamacyjnego dla klienta instytucjonalnego
Załącznik nr 10 Wzór formularza reklamacyjnego dotyczący karty dla klienta indywidualnego
Załącznik nr 11 Wzór formularza reklamacyjnego dotyczący karty dla klienta
Załącznik nr 12 formularz_reklamacyjny_ubezpieczeniowy
Informacja o podmiotach rozpatrujących spory konsumenckie
Bank Spółdzielczy im. Stefczyka w Belsku Dużym, w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje, iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami oraz osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami, jest Rzecznik Finansowy. Szczegółowe informacje o zasadach rozwiązywania sporów można uzyskać w Biurze Rzecznika Finansowego pod adresem: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa oraz na jego stronie internetowej: https://rf.gov.pl/.
Bank Spółdzielczy im. Stefczyka w Belsku Dużym, w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami oraz osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, na zasadach określonych w Regulaminie Sądu Polubownego. Szczegółowe informacje o zasadach rozwiązywania sporów można uzyskać pod adresem:
00-549 Warszawa, ul. Piękna 20 oraz na stronie internetowej https://knf.gov.pl.
Bank Spółdzielczy im. Stefczyka w Belsku Dużym w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, informuje iż podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich. Szczegółowe informacje o zasadach rozwiązywania sporów można uzyskać pod adresem: ul. Kruczkowskiego 8, 00-380 Warszawa oraz na stronie internetowej https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/dzialalnosc.
*dotyczy konsumentów
** dotyczy klientów indywidualnych oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym wspólników spółki cywilnej oraz rolników, dotyczy reklamacji ubezpieczeniowych